Defiscalizarea casei de marcat


Conform OUG 28/1999 atunci cand se umple memoria fiscala, cand se defecteaza sau nu mai poate fi utilizata casa de marcat de catre operatorul economic din diverse motive sau daca isi inceteaza activitatea societatea, operatorul este obligat ca dupa citirea memoriei si preluarea rolei cu inregistrarile datelor de catre organul fiscal, sa o predea directiei generale a finantelor publice judetene sau a mun. Bucuresti (dupa caz). Se asigura pastrarea si arhivarea memoriilor fiscale pe o perioda de minim10 ani.

La inchiderea unui punct de lucru:

Este obligatorie defiscalizarea casei de marcat in maxim 30 zile de la inchiderea punctului de lucru.

Defiscalizarea are loc in trei etape:

  1. Se face programare la Administratia Financiara

  2. Se preda memoria fiscala catre Administratia Financiara de care apartine punctul de lucru. Extragerea memoriei fiscale din aparat se face de catre tehnicianul de service in prezenta unui inspector

  3. Se anuleaza numarul de ordine alocat de Directia Generala a Finantelo Publice

 

Actele necesare pentru predarea memoriei fiscale:

 

  • Cartea de interventii (unde sunt consemnate toate interventiile tehnicianului de service, datele de identificare ale casei de marcat si datele utilizatorului) si Registrul de Casa

  • Copie a certificatului de inamtriculare al firmei

  • Copie a certificatului de inregistrare a TVA (C.I.F.) (dupa caz)

  • Cerere catre Administratia Financiara de sector (se completeaza la sediul administratiei)

  • Declaratie de instalare in original si copie

  • Adresa D.G.F.P. in original si copie

  • Stampila societatii

  • CI a administratorului societatii sau a persoanei care prega memoria fiscala

  • Delegatie a persoanei care preda memoria fiscala

 

In momentul predarii casa trebuie sa fie functionala si sa aiba rola de hartie in interior!